اولین سری مسابقات جهانی پوکر آنلاین که در خارج از آمریکا برگزار شد روز گذشته با قهرمانی شوما ایشیواکا از ژاپن به پایان رسید ولی وبسایت بازیها مورد حمله سایبری هکرها موسوم به حمله Ddos قرار گرفت و ساعاتی این وبسایت را با مشکلات جدی رو به رو کرد.
حمله سایبری Ddos که آسیب جدی به برگزاری مسابقات سری جهانی پوکر آنلاین رساند
سری مسابقات جهانی پوکر آنلاین که در چند ایونت در حال برگزاری است روز گذشته مورد حمله جدی هکرها قرار گرفت. اولین حمله بین ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۵ رخ داد که بیش از حد تصور به خلل برگزاری مسابقات و وبسایت آسیب رساند به طوری که شرکت کنندهها در ثبت نام، ورود به سایت، پرداختهای مالی و دسترسی به پروفایل خود نیز دچار مشکل شدند و سایت GGPOKER که برای این بازیها تعبیه شده است با مشکلات جدی رو به رو شد و برنامههای خود را به ناچار به تعویق انداخت تا به این مشکل جدی رسیدگی کند. حملات DDos یکی از خطرناکترین و جدیترین حملاتی است که در بستر اینترنت انجام میشود.
هدف از این حملات خراب کردن سرویس مورد نظر نیست بلکه شبکه و سرور مورد نظر را وادار به ناتوانی در ارائه سرویس عادی با هدف قرار دادن پهنای باند شبکه یا اتصال پذیری مینماید. این حملات با ارسال بستههای داده به کاربران انجام میشود که شبکه یا ظرفیت پردازشی کاربر را غرق در بستههای اطلاعاتی میکند و مانع دستیابی کاربران و مشتریان به سرویس میشود. به صورت کلی زمانی یک حمله DoS در نظر گرفته میشود که دسترسی به یک کامپیوتر یا منبع شبکه عمداً در نتیجه کار مخرب به کاربر دیگری مسدود یا کاهش داده شود. این حملات لزوماً دادهها را مستقیماً یا همیشگی تخریب نمیکنند، اما عمداً دسترس پذیری منابع را به خطر میاندازند.
در حملات Dos بستههای اطلاعاتی به طور مستقیم از سیستم Hacker یا Attacker ارسال میشود و به طور کلی یک سیستم اطلاعاتی در این حمله نقش دارد و بالطبع یک IP مسئول انجام Attack است. با توجه به اینکه رویکرد حملات DDoS همواره در حال تغییر است هیچ مکانیزم دفاعی خاص و ثابتی را برای جلوگیری از DDoS نمیتوان اتخاذ کرد البته مکانیزمهایی است که شرایط حمله را برای attacker سخت می کند و با اتخاذ این تدابیر بتوان هویت حمله کننده را شناسایی کرد.
اصولا مسابقات پوکر این چنینی مورد حمله هکرها با همین نوع و مدل قرار میکیرند و اتاق برگزاری مسابقات پوکر اصولا تدابیر و پروتکلهای خاصی برای مهار این حملات دارند. این ایونت که ایونت شماره ۳۴ بود بالاخره پس از چندین ساعت تلاش برگزار شد و البته کاربران شرکت کننده به شدت اذیت شدند که مسئول برگزاری سایت با توییتی به صورت رسمی از همه کاربران عذرخواهی و قول داد که به زودی این مشکلات رفع گردد. ایونتهای بعدی که قرار بود طی این چند روز مجددا برگزار شود، فعلا به حالت تعویق درآمد تا اتاق پوکر بتواند راه حلی برای این حملات سایبری ارائه کند.